Selvom digitale løsninger gør hverdagen nem for mange, er det ikke alle, der har det lige nemt. Det gælder f.eks. den digitale kontakt med det offentlige. Heldigvis er vi gode til at hjælpe, når en af vores nærmeste har brug for en hjælpende hånd digitalt. Her er der især to redskaber, som kan gøre det endnu lettere for dig at hjælpe nemlig læseadgang til Digital Post og Digital fuldmagt.
Læseadgang til Digital Post
Med en læseadgang til Digital Post kan du hjælpe et familiemedlem eller en nær ven med at holde styr på post fra det offentlige. På den måde undgår I at vigtige beskeder fra f.eks. kommunen eller hospitalet bliver overset. Når du har læseadgang, vil du som digital hjælper få en notifikation, hver gang vedkommende får Digital Post. Herefter kan du så logge ind, læse med fra distancen og herefter sammen holde jer opdateret.
Bliv klogere på læseadgang hos borger.dk
Fuldmagter
Med en fuldmagt kan du give en af dine nærmeste adgang til at handle på dine vegne i en række offentlige, digitale selvbetjeninger. Det er f.eks. brugbart, hvis du har brug for hjælp til at søge pension – eller gerne vil have en anden til at læse din sundhedsjournal. Forskellige fuldmagter giver adgang til forskellige ting. Derfor skal du give flere fuldmagter alt efter hvilken form for hjælp, du behøver.
Bliv klogere på fuldmagter hos borger.dk