I øjeblikket får vi hos Struer Kommune mange henvendelser om BBR-rettelser. Den ekstra fart på telefonlinjen betyder desværre, at vi har lidt svært ved at følge med. Vi opfordrer derfor til, at du udfører dine BBR-rettelser selv digitalt. Dermed slipper du for telefonkøer og kan gå direkte i gang. Husk det er dit ansvar som ejer at tjekke dine BBR-oplysninger og opdatere dem.
Sådan udfører du BBR-rettelser
Der er forskellige måder, du kan udføre dine BBR-rettelser på. Herunder får du en oversigt over dine muligheder:
Selvbetjeningsløsning på BBR.dk
Hvis du har rettelser eller ændringer til dine BBR-oplysninger, har du mulighed for at rette dem selv i Bygnings- og Boligregistrets selvbetjeningsløsning. BBR tilbyder samtidig udførlige vejledninger, hvis du har brug for hjælp.
Ret dine BBR-oplysninger her
Få hjælp og vejledning til BBR-oplysninger
Mail til Plan og Miljø
Kan du af en eller anden grund ikke udføre dine BBR-rettelser gennem ovenstående selvbetjeningsløsning selv, kan du skrive til Plan & Miljø på teknisk@struer.dk
I mailen skal du oplyse de BBR-oplysninger, der skal rettes, frem for at ringe til os. En mail gør det lettere og hurtigere for os at hjælpe dig.
Derfor er dine BBR-oplysninger vigtige
Det er vigtigt, at dine oplysninger på Bygnings- og boligregistret (BBR) er opdateret. Som ejer er det dit ansvar at tjekke BBR-oplysningerne samt at opdatere dem.
Oplysningerne anvendes både kommunalt, regionalt og statsligt såvel hos forsyningsselskaber samt private virksomheder, f.eks. realkreditinstitutter og ejendomsmæglere. Fejl i dine BBR-data kan f.eks. resultere i en forkert ejendomsvurdering og eventuelt også en forkert ejendomsværdiskat.
Derfor bør du være opmærksom på, at dine BBR-oplysninger er opdateret. Det kan bl.a. være i forhold til boligens areal samt om- og tilbygninger. Som hovedregel er de oplysninger, BBR har om din bygning, korrekte, men du bør altid tjekke, at de stemmer.