Øget indsats for byggesager giver bedre service

Centerchef for Plan og Miljø, John Patuel Hansen, svarer her hvorfor:

Byggekontoret lukker ned for telefonerne i næste uge. Er I blevet tossede?
”Nej, det kunne man måske tro, men baggrunden er, at alle medarbejderne på byggekontoret i de 2 uger koncentrerer sig 100 % om at nedbringe sagsbunkerne og sagsbehandlingstiden.”

Burde I ikke kunne klare begge både sagsbehandling og tage telefoner på samme tid?
”Jo, men vi er i en ekstraordinær situation, hvor det er væltet ind med især byggeansøgninger til enfamilieshuse i både 2020 og 2021. Selvom vi arbejder klogere og har afgjort mange flere sager end i tidligere år, så har vi ikke kunne følge med de ekstraordinært mange nye byggeansøgninger. Nu giver vi den så en ordentlig skalle i uge 46 og 48, hvor medarbejderne kan fokusere fuldt ud på at nedbringe sagsbehandlingstiden for de mange ansøgninger, der allerede er kommet ind og venter.”

Er det virkelig så bøvlet at tage telefonerne?
”I en normal uge får vi masser af opkald og har mange bookede telefonmøder, ligesom vi bruger meget tid på telefonisk at vejlede folk, der er i gang med at lave en ansøgning. Det at vejlede borgere og virksomheder er en af vores kerneopgaver. Men i den nuværende situation har vi brug for at fokusere på at få nedbragt mængden af sager, vi allerede har liggende i systemet. Vi er helt med på, at det vil være en ulejlighed og skabe bøvl på den korte bane. Men det vil give os mulighed for at give ALLE en bedre service, hvis vi får gjort et ordentligt indhug i sagerne efter to ugers fokuseret sagsbehandling.”

Har du en akut sag?

Send i første omgang en mail til teknisk@struer.dk. Som erhvervsvirksomhed har du også mulighed for at ringe på 9684 8401. Vi vil forsøge at hjælpe videre med en afklaring.