Struer Kommune - Lydens ByStruer Kommune - Lydens By
Information in other languages
Pos.DokumentDato
1Arabisk.docx30-03-2020
2Somalisk.docx30-03-2020
3Tigrynia.docx30-03-2020

Ansøgning om ydelser

Vejledning til ansøgninger, indsendelse af dokumentation til ansøgninger om forsørgelser, enkeltydelser samt tandbehandlinger.

Struer kommunes Ydelseskontor holder lukket for alle personlige henvendelser grundet Covid-19, men du kan fortsat ansøge om hjælp, hvis du får brug for det.

Når du skal ansøge om hjælp, anbefaler vi at du ansøger via www.borger.dk. Du kan ringe til den Digitale Hotline på 70 20 00 00, hvis du har brug for hjælp til at udfylde din ansøgning digitalt. Vær opmærksom på at den Digitale Hotline ikke kan svare på konkrete spørgsmål vedrørende din sag. 

Hvis ikke det er muligt for dig at ansøge digitalt på www.borger.dk , kan du kontakte Ydelseskontoret på sikker mail sikkerpost@struer.dk, hvis du har et sikker mail certifikat.

Du er også velkommen til at skrive til og direkte på vores mail ydelseskontor@struer.dk – vær opmærksom på at denne mail ikke er en sikker mail, hvorfor vi anbefaler at du ikke sender personfølsomme oplysninger via denne mail.

Det er heller ikke muligt at møde op på Ydelseskontoret i Jobcentret for at aflevere dokumentation til din ansøgning, så hvis du har fået et brev om at vi mangler dokumentation i din sag, så vil vi bede dig om at sende dokumentationen digitalt på de angivne digitale linjer.

Du har følgende muligheder for at få indleveret dokumentationen til rette tid ved hjælp af følgende:

  1. Du kan indsende via borger.dk/digital post
  2. Sende via sikker mail sikkerpost@struer.dk
  3. Du kan udskrive dokumentationen og aflevere i en lukket konvolut att. Ydelseskontoret i postkassen ved Infocenter Struer, Smedegade 7
  4. Du kan sende til Ydelseskontorets mail ydelseskontor@struer.dk. (Du skal dog her være opmærksom på at dette ikke er en sikker mail, hvorfor ydelseskontoret ikke sikrer personfølsomme oplysninger på denne mail.)

I forbindelse med ansøgninger om hjælp til tandbehandling, hvor du i din e-Boks modtager en erklæring der skal underskrives, har du følgende mulighed:

  1. tryk besvar på skrivelsen du har modtaget via e-boks og skriv, at du tilkendegiver, at du har læst og forstået betingelserne for hjælp efter LAS § 82a.
  2. print erklæring, underskriv, scan ind og send til ydelseskontor@struer.dk 

Har du modtaget erklæringen med almindelig post, bedes du underskrive og returnere i en konvolut i postkassen ved Infocenter Struer, Smedegade 7

Såfremt du ønsker at blive ringet op af en sagsbehandler, har du mulighed for at sende en mail på ydelseskontor@struer.dk med en kort beskrivelse af dit spørgsmål samt navn og telefonnummer, så vil du hurtigst muligt blive ringet op af en sagsbehandler.

Hvis du har brug for hjælp til at udfylde din ansøgning, eller du har brug for hjælp til tolkning kan du kontakte os via mail og så laver vi nærmere aftale herom. 

Venlig hilsen
Borgersevice og Ydelser
Struer Kommune
 

KONTAKT INFORMATION
Struer Kommune
Østergade 11-15
7600 Struer
CVR: 29189951
T: 9684 8484
struer@struer.dk
sikkerpost@struer.dk
Databeskyttelsesrådgiver
http://struer.dk/dpo
dpo@struer.dk

ÅBNINGSTIDER

Mandag   kl: 10:00 - 15:00
Tirsdag   kl: 10:00 - 15:00
Onsdag   kl: 10:00 - 15:00
Torsdag   kl: 10:00 - 17:00
Fredag   kl: 10:00 - 12:00

 

DEN DIGITALE HOTLINE - TELEFON: 70 20 00 00

TELEFONTIDER  
Mandag - torsdag kl. 08.00 - 20.00
Fredag kl. 08.00 - 16.00
Lørdag lukket
Søndag kl. 16.00 - 20.00