Struer KommuneStruer - Lydens By
Borgervejledning

OBS: Borgervejledningen er midlertidigt aflyst for fysisk fremmøde grundet COVID-19. Borgervejlederen kan fortsat kontaktes på e-mail: borgervejleder@struer.dk og tlf.: 2082 6671

Borgervejlederens opgave er at hjælpe den enkelte borger hvis man har svært ved at finde rundt i regler, forstå en afgørelse eller blot er usikker på hvor eller hvordan man skal henvende sig for at komme videre med en sag.

Du har som borger mulighed for at henvende dig til borgervejlederen, hvis du oplever, at det er svært at finde vej gennem det kommunale system eller hvis du har brug for hjælp til at forstå breve, klagevejledninger eller andre informationer fra kommunen. Her er det borgervejlederens opgave at være en god, neutral og tryg samarbejdspartner for dig samt være et bindeled til kommunen.

Borgervejlederen kan hjælpe med følgende:

  • Vejledning om forståelse af information, breve og afgørelser fra Struer Kommune
  • Vejledning om, hvor i kommunen du kan henvende dig med konkrete spørgsmål
  • Vejledning om yderligere tiltag, når sager er gået i hårdknude samt sikre en fortsat dialog mellem dig og Struer Kommune
  • Informere og vejlede om, hvordan du klager over en afgørelse fra Struer Kommune og hvem, der kan behandle din klage
  • Vejledning om, hvor i kommunen du kan henvende dig med en klage over sagsbehandlingen af din sag

Borgervejlederen kan f.eks. ikke:

  • Lave konkret sagsbehandling eller behandle din klage over f.eks. sagsbehandlingstid, personalets optræden, politiske beslutninger mv.
  • Lave en myndighedsafgørelse eller træffe en beslutning for dig
  • Hjælpe med sager om ansættelsesforhold
  • Behandle klager over politiske beslutninger om f.eks. serviceniveau m.m.

Træffetider og fysisk placering

Borgervejlederen er fysisk placeret i Infocenter Struer, Smedegade 9, 7600 Struer hver torsdag i ulige uger kl. 15:30-16:30.

Hvis du ønsker at træffe borgervejlederen pr. telefon, er dette muligt på tlf.: 2082 6671 på følgende tidspunkter:
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag fra kl. 08:00 – 15:30.
Torsdag fra kl. 08:00 – 17:00.

Hvis telefonen ikke bliver taget, kan du blot lægge en besked, og du vil efterfølgende blive ringet op. Opringningen sker ikke nødvendigvis samme dag, men der vil altid blive ringet tilbage. Derefter kan der eventuelt aftales et personligt møde.

Alternativt er du som borger altid mere end velkommen til at sende en e-mail til borgervejleder@struer.dk. Hvis du har behov for at sende personlige oplysninger med din henvendelse, opfordres du til at sende via din e-Boks til Struer Kommune att.: Borgervejleder.

Her kan du henvende dig

Borgervejleder

Tlf: 2082 6671
borgervejleder@struer.dk

På sikker mail via din e-boks

KONTAKT INFORMATION
Struer Kommune
Østergade 13-15
7600 Struer
CVR: 29189951
struer@struer.dk
sikkerpost@struer.dk
Databeskyttelsesrådgiver
http://struer.dk/dpo
dpo@struer.dk

ÅBNINGSTIDER

Mandag   kl: 10:00 - 15:00
Tirsdag   kl: 10:00 - 15:00
Onsdag   kl: 10:00 - 15:00
Torsdag   kl: 10:00 - 17:00
Fredag   kl: 10:00 - 12:00

 

DEN DIGITALE HOTLINE - TELEFON: 70 20 00 00

Den Digitale Hotline logo
TELEFONTIDER  
Mandag - torsdag kl. 08.00 - 20.00
Fredag kl. 08.00 - 16.00
Lørdag lukket
Søndag kl. 16.00 - 20.00