Struer KommuneStruer - Lydens By
Nødkald

Et nødkaldsapparat er et apparat der er tilsluttet telefonnettet eller en stikkontakt.  

Nødkaldet har både mikrofon og højttaler. Dette gør, at borgeren ikke behøver at trykke på yderligere knapper end den bærbare alarmknap for at kunne føre en samtale med alarmmodtageren. Alarmknappen kan bæres enten i en halskæde eller i et armbånd.

Bevillingskriterier:

  • Hvis man har faldtendens, og ikke selv kan komme op igen.
  • Hvis man ikke er i stand til at ringe fra en telefon/mobiltelefon.
  • Kronisk lidelse der kræver akutbesøg – det kan f.eks. være en borger med en terminal erklæring eller svær lungelidelse.
  • Man skal være i stand til at trykke på nødkaldet, på relevant vis.

Man kan ikke få bevilget et nødkald hvis man f.eks.:

  • Kan tilkalde hjælp via mobiltelefon
  • Har brug for en alarm for tryghedsskyld.

Et nødkald bevilges som et udlånshjælpemiddel.

Hvis alarmknappen bliver væk, er der en egenbetaling på 749 kr. Der sendes en regning på det.

Her kan du henvede dig

Velfærdshuset

Sundhed og Omsorg
Ældre- og Handicapservice
Peter Bangs Vej 15, Struer

E: sundhed-omsorg@struer.dk

Telefontid hverdage:
kl. 08:00 - 09:00 og
kl. 12:00 - 13:00

Ergoterapeuter:
T: 9684 8420

Funktionsleder

Kristina Fleng Madsen
T: 9684 8317
 

KONTAKT INFORMATION
Struer Kommune
Østergade 13-15
7600 Struer
CVR: 29189951
T: 9684 8484
struer@struer.dk
sikkerpost@struer.dk
Databeskyttelsesrådgiver
http://struer.dk/dpo
dpo@struer.dk

ÅBNINGSTIDER

Mandag   kl: 10:00 - 15:00
Tirsdag   kl: 10:00 - 15:00
Onsdag   kl: 10:00 - 15:00
Torsdag   kl: 10:00 - 17:00
Fredag   kl: 10:00 - 12:00

 

DEN DIGITALE HOTLINE - TELEFON: 70 20 00 00

Den Digitale Hotline logo
TELEFONTIDER  
Mandag - torsdag kl. 08.00 - 20.00
Fredag kl. 08.00 - 16.00
Lørdag lukket
Søndag kl. 16.00 - 20.00