Betaling og opkrævning

Via "Mit betalingsoverblik" kan du nemt og hurtigt se, om du skylder Struer Kommune penge.

Gæld til kommunen

Via “Mit betalingsoverblik” kan du nemt og hurtigt se, om du skylder penge til Struer Kommune.
Du kan betale dine regninger direkte med betalingskort eller via MobilePay, eller finde de oplysninger, du skal bruge for at betale via din netbank.
Du kan også tilmelde dine løbende betalinger vedrørende ejendomsskat, daginstitution og husleje til MobilePay abonnement.
Der kan på enkelte områder være mellemværender til Struer Kommune, som ikke fremgår af “Mit Betalingsoverblik”.


Mit Betalingsoverblik

Afdragsordning eller henstand

Har du forbigående betalingsvanskeligheder? Hvis du ønsker en afdragsordning eller henstand, kan du ringe til os for at drøfte mulighederne for en ordning. Det er billigere at have et betalingsforløb hos kommunen end at lade kravet overgå til tvangsinddrivelse hos Gældsstyrelsen, hvor der kan påløbe ekstra omkostning til gebyrer og inddrivelsesrenter.

Modregning i forhold til din gæld

Hvis du får overskydende skat eller andre tilgodehavender fra det offentlige, kan der ske modregning i disse udbetalinger til dækning af din gæld hos Struer Kommune. Hvis din gæld vedrører betaling for daginstitution og SFO, kan der også ske modregning i børne- og ungeydelsen. Dette gælder også, selvom du har indgået en afdragsordning.

Gebyrer

Hvis krav ikke betales rettidigt, pålægges der gebyrer. For civilretlige krav tillægges der 100 kr. pr. rykkerskrivelse, mens der for offentligretlige krav tillægges 250 kr. pr. rykkerskrivelse. Hvis betalingen stadig ikke er modtaget efter endt rykkerproceduren, overgår kravet til inddrivelse.

Gæld oversendt til Gældsstyrelsen

Ubetalte regninger, som er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen, vil stadig fremgå af oversigten på ”Mit Betalingsoverblik”. Hvis du har spørgsmål til regninger, der er sendt til Gældsstyrelsen, skal du kontakte Gældsstyrelsen via Gældsstyrelsen | gaeldst.dk eller telefon 70 15 73 04.

Tilmeld regninger til automatisk betaling

Modtager du gentagne gange regninger fra samme område, fx vedrørende dagtilbud, anbefaler vi, at du tilmelder betalingsservice. Oplysningerne, der skal anvendes, findes på den seneste faktura. Husk at betale regninger, modtaget før din tilmelding fremgår af betalingsserviceoversigten. Har du brug for hjælp til at tilmelde betalingsservice, er du velkommen til at ringe til Opkrævningen. Alternativt kan du tilmelde fast betaling med MobilePay via ”Mit Betalingsoverblik”.

Spørgsmål om indefrosset grundskyld eller ejendomsbidrag

Har du indefrysningslån optaget til og med 31. december 2023, der ikke er opkrævet, bedes spørgsmål rettes til vores økonomiafdeling på telefon 96 84 84 15. Vores økonomiafdeling besvarer også spørgsmål om ejendomsbidragsbilletten.

Spørgsmål om indefrysningslån optaget fra 1. januar 2024 og frem rettes til Skattestyrelsen via Øvrige henvendelser | skat.dk skat.dk eller telefon 72 22 18 18.


 

   

Senest opdateret 14-05-2024
Kontakt

Opkrævning

T: 96 84 84 98

Bestil tid til opringning

Vi anbefaler, at du bruger sikker mail, når du skriver til os.

 Skriv via Borger.dk (Borger)

Skriv via Virk.dk (Virksomhed)