Struer KommuneStruer Lydens by
Digital Borger

Digitalisering i Struer Kommune

Digitalisering i det offentlige handler om at sikre automatisering og genbrug af data og at gøre dele af kommunikationen mellem borger/virksomhed og myndighed digital.

Der er mange penge at spare ved at omlægge til digitale løsninger og i den budgetaftale kommunerne har med staten, er indlagt en årlig besparelse, som følge af øget digitalisering.Det betyder, at kommunen hvert år får lidt færre penge til at levere ydelser for.

Der hvor det giver mening, skal vi være digitale

Struer Kommune skal være god til at udnytte digitale muligheder, der hvor det giver mening. Der er stadig mange områder hvor den direkte dialog, nærhed og omsorg ikke kan erstattes af digitale løsninger. Og de områder skal der også være ressourcer til fremover. Men der er også områder hvor f.eks. sagsbehandling og udveksling af information med fordel kan ske digitalt.

Indsatsen varetages primært af IT og Digitalisering der har fokus på at implementere løsningerne samt forberede organisationen til gavn for både borgere og medarbejdere.

Infocenter Struer  hjælper borgere med anvendelsen af selvbetjeningsløsninger, fritagelser og andre opgaver forbundet med digitaliseringen.

Digitaliseringen sker via

implementering af de fælleskommunale digitaliseringsinitiativer

implementering af digitale selvbetjeningsløsninger til borgerne
digitalisering af interne arbejdsgange.

Du kan få hjælp til det digitale i Infocenter Struer !

Du kan altid få hjælp til digital selvbetjening i hele åbningstiden

Du kan få hjælp i Netværkstedet. Her kan du få hjælp til mange forskellige ting – også til bare at komme i gang med at bruge en computer/iPad.

Lær mere IT i Netværkstedet i Infocenter Struer

I Netværkstedet kan du få udvidet hjælp til den digitale verden. Har du problemer med digital post? Skal du have hjælp til at bestille rejsekort? Eller vil du bare gerne lære noget om IT. Så mød op i Netværkstedet i Infocenter Struer. Personale og frivillige hjælpere står klar til at hjælpe dig.

Vi har åbent torsdage kl. 9.30-11.30 i ugerne 3-6 og 8-13. Ingen tilmelding - bare mød op!

Få hjælp til Digital Post, NemID og digital selvbetjening

Vil du gerne have hjælp til oprettelse eller brug af NemID? Er du usikker på noget omkring Digital Post. Eller har du problemer med at finde ud af selvbetjeningsmulighederne? Så kan du få hjælp ved at henvende dig i Infocenter Struer. Du kan få hjælp til selvbetjeningsmulighederne på flg. tidspunkter:

Mandag-fredag: kl. 09.30-17.00
Lørdag: kl. 09.30-13.00

Book en tid i Netværkstedet i Infocenter Struer

Om tirsdagen i tidsrummet 9.30-11.30 og torsdagen kl. 13.00-15.00 kan du også få hjælp. Her skal du senest 3 hverdage inden have bestilt en tid. Du kan booke en halv time, hvor personalet kan hjælpe dig med f.eks. Digital Post, iPad, lån af ebøger/netlydbøger, Facebook. Book din tid på www.struerbibliotek.dk eller tlf. 96 84 85 00.

 

NemID
NemID

Du skal bruge NemID, når du tilmelder dig og læser post.

Du skal bruge NemID, når du bruger selvbetjeningsløsninger.

Bestil NemID her

 

KONTAKT INFORMATION
Struer Kommune
Postbox 19
Østergade 11-15
7600 Struer
CVR: 29189951
T: 9684 8484
F: 9684 8109
struer@struer.dk
sikkerpost@struer.dk

ÅBNINGSTIDER

Mandag   kl: 10:00 - 15:00
Tirsdag   kl: 10:00 - 15:00
Onsdag   kl: 10:00 - 15:00
Torsdag   kl: 10:00 - 17:00
Fredag   kl: 10:00 - 12:00

 

DEN DIGITALE HOTLINE

TELEFONTIDER  
Mandag - torsdag kl. 08.00 - 20.00
Fredag kl. 08.00 - 16.00
Lørdag lukket
Søndag kl. 16.00 - 20.00